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Brand Consulting -
Development of practical theory

Social Media is well suited for a long-term
commitment with prospects and employees

It can be used to launch and supplement an existing employer brand or customer campaign. The following services can contribute to social branding:

Generating attention:

The activities on Instagram, YouTube, Facebook and Co. make your company visible in social media. Multimedia content generates more attention. Social media enable the transport of the brand in texts, pictures and videos externally and internally.

Increase the range:

The activities in social media create so-called "weak-ties". These are loose ties to prospects who follow your content. Every message about your business is search engine optimization, which improves the placement in the search results. As the internet knows no boundaries, social media promots the trans-regional reprensentation of your company.

Structure of an applicant or customer pool:

The establishment of a community enables the contact care to prospective customers. The target group ranges from students to university alumni. The benefits social media provides for building emotional closeness:

Branding advantages:

  • Reduced costs per job due to low publication costs
  • Search and preselection of customers and applicants by building a community
  • Shortening the recruiting and aquisition process by short-term publishing of ads, job adverts and short-term responses from clients and applicant

What contribution does social media make to customers and employees?

Take advantages of the boundlessness of the World Wide Webs. The community is a unitary group of individuals with emotional attachmnets and a sense of togetherness.  Social media allows users to share and create media content individually or in a community.

(Kopie 7)

[Translate to Englisch:] Dialoganalyse:
Wir werten den aktuellen Stand Ihrer Aktivitäten in Social Media aus und Vergleichen Ihr Unternehmen mit der Konkurrenz (Benchmark). Wir zeigen Ihnen, welche Social Media Instrumente (Instagram, Youtube, etc.) von der Zielgruppe genutzt werden. Wir finden Themen und Inhalte, die für die Zielgruppe interessant sind und nehmen die aktuelle Meinung auf.

Konzeption:

  • Wir entwickeln ein Konzept für Social Media auf Basis einer (bestehenden) Unternehmensstrategie.
  • Wir definieren, über welche Social Media Instrumente die Kernbotschaft Ihrer Marke kommuniziert wird.
  • Wir entwickeln Themen und Inhalte für die Kommunikation.
  • Wir definieren die Art der Inhalte (Text, Bild, Video) entsprechend der aktuellen Themen ihrer Kunden und ihres Unternehmens.
  • Wir legen den Ablauf für die Implementierung Ihrer Social Media Aktivitäten fest.

Increase the range:

The activities in social media create so-called "weak-ties". These are loose ties to prospects who follow your content. Every message about your business is search engine optimization, which improves the placement in the search results. As the internet knows no boundaries, social media promots the trans-regional reprensentation of your company.

Structure of an applicant or customer pool:

The establishment of a community enables the contact care to prospective customers. The target group ranges from students to university alumni. The benefits social media provides for building emotional closeness:

 Realisierung:

  • Wir richten die Social Media Auftritte (Facebook, Twitter, Blog, etc.) entsprechend den in der Konzeption getroffenen Vorgaben ein.
  • Wir veröffentlichen Texte und führen Dialoge. Wir begleiten Ihre Mitarbeiter mit Schulungen und Trainings zum Thema Social Media.

 Auswertung:

  • Wir bauen ein Social Media Monitoring auf, dass Sie darüber Informiert, was in Social Media über Ihr Unternehmen gesprochen wird.
  • Wir wählen die passenden Programme aus und richten die notwendigen Prozesse ein.

Lassen Sie sich von Ihrem potentiellen Lieblingsmitarbeiter finden.

Branding advantages:

  • Reduced costs per job due to low publication costs
  • Search and preselection of customers and applicants by building a community
  • Shortening the recruiting and aquisition process by short-term publishing of ads, job adverts and short-term responses from clients and applicant

What contribution does social media make to customers and employees?

Take advantages of the boundlessness of the World Wide Webs. The community is a unitary group of individuals with emotional attachmnets and a sense of togetherness.  Social media allows users to share and create media content individually or in a community.

 Optimierung des Dialogs:

  • Wir unterstützen Sie bei der Auswertung der Ergebnisse und Anpassung der Inhalte.
  • Wir helfen bei der Verbesserung der Crossmedialität durch Optimierung der Social Media Instrumente und Ihrer Webseite.
  • Wir optimieren die Inhalte mit Keywords, um eine verbesserte Suchmaschinen-Position zu erreichen.

Welchen Beitrag leistet Social Media?

Bei der Analyse wird der aktuelle Stand in seine Bestandteile zerlegt und diese anschließend geordnet, untersucht und ausgewertet. Mit der Form des Onlinemarketing gelingt es Ihnen die Branding- und Marketingkommunikations- Ziele Ihres Unternehmen durch die Beteiligung in verschiedenen Social Media-Angeboten zu erreichen.

(Kopie 7)

[Translate to Englisch:] Dialoganalyse:
Wir werten den aktuellen Stand Ihrer Aktivitäten in Social Media aus und Vergleichen Ihr Unternehmen mit der Konkurrenz (Benchmark). Wir zeigen Ihnen, welche Social Media Instrumente (Instagram, Youtube, etc.) von der Zielgruppe genutzt werden. Wir finden Themen und Inhalte, die für die Zielgruppe interessant sind und nehmen die aktuelle Meinung auf.

Konzeption:

  • Wir entwickeln ein Konzept für Social Media auf Basis einer (bestehenden) Unternehmensstrategie.
  • Wir definieren, über welche Social Media Instrumente die Kernbotschaft Ihrer Marke kommuniziert wird.
  • Wir entwickeln Themen und Inhalte für die Kommunikation.
  • Wir definieren die Art der Inhalte (Text, Bild, Video) entsprechend der aktuellen Themen ihrer Kunden und ihres Unternehmens.
  • Wir legen den Ablauf für die Implementierung Ihrer Social Media Aktivitäten fest.

(Kopie 7)

[Translate to Englisch:] Dialoganalyse:
Wir werten den aktuellen Stand Ihrer Aktivitäten in Social Media aus und Vergleichen Ihr Unternehmen mit der Konkurrenz (Benchmark). Wir zeigen Ihnen, welche Social Media Instrumente (Instagram, Youtube, etc.) von der Zielgruppe genutzt werden. Wir finden Themen und Inhalte, die für die Zielgruppe interessant sind und nehmen die aktuelle Meinung auf.

Konzeption:

  • Wir entwickeln ein Konzept für Social Media auf Basis einer (bestehenden) Unternehmensstrategie.
  • Wir definieren, über welche Social Media Instrumente die Kernbotschaft Ihrer Marke kommuniziert wird.
  • Wir entwickeln Themen und Inhalte für die Kommunikation.
  • Wir definieren die Art der Inhalte (Text, Bild, Video) entsprechend der aktuellen Themen ihrer Kunden und ihres Unternehmens.
  • Wir legen den Ablauf für die Implementierung Ihrer Social Media Aktivitäten fest.

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